Nieuws

Vlaminslag en vlamterugslag bij autogeen lassen

Autogeen lassen is al eeuwen oud. Voordat de elektrische lasprocessen zijn intrede deed in Nederland, werd er al gebruik gemaakt van het autogeen lassen. Voor veel toepassingen zijn de elektrische lasprocessen ter vervanging gekomen, maar autogeen lassen komt nog steeds veel voor. Dit proces verdient wel vaardigheid. Regelmatig zien wij autogeensets terugkomen met vlaminslag of vlamterugslag. Naast het feit dat hierdoor gevaarlijke situaties ontstaan, zijn de reparatiekosten vaak ook hoog. Er zijn een aantal manieren om dit te voorkomen. Read More...

Vacature: terreinmedewerker / chauffeur (m/v) fulltime

Deze functie had ook onder de noemer manusje van alles kunnen vallen. Elke dag kan de praktijk namelijk net even anders verlopen dan hieronder beschreven staat. Terreinmedewerker en reserve chauffeur bij een veelzijdig familiebedrijf! HK Transport BV, gevestigd te Amerongen, is een transportbedrijf in gevaarlijke stoffen (klasse 2, gasflessen). De standplaats van de vrachtwagens is tevens de opslag voor de gevaarlijke stoffen. Daarnaast verzorgen wij koeriersdiensten/ spoeddiensten en regelen wij het onderhoud aan de vrachtwagens en kooi-apen vaak zelf. Een dag als Read More...

Demonstratiemiddag in het teken van plasmasnijders

Op dinsdagmiddag 10 oktober starten wij om 15.00 uur met een demonstratiemiddag over plasmasnijders. De nieuwste plasmasnijder van Cebora gaat onder andere gedemonstreerd worden. Deze plasmasnijder snijdt maar liefst tot 60 mm staal. Daarnaast zijn er twee Weldkar plasmasnijders aanwezig. U kunt dus precies kijken wat het beste bij u past. Op verzoek kunt u ook met de MIG en TIG lasapparaten lassen uit het assortiment. Geef u op via info@veenendaalbv.nl of bel met 0343 451496. Technische gegevens Cebora Plasma Sound PC Read More...

Het lassen van RVS heeft ernstige gevolgen voor de gezondheid

Lassen van RVS oftewel roestvast staal is een veel voorkomend proces dat in toenemende mate zorgen baart. Chroom is naast nikkel een van de elementaire legeringselementen van alle groepen roestvast staal. Tijdens het lasproces wordt chroom omgezet naar de zeswaardige staat hiervan, Chroom (VI). Men is van mening dat deze elementen in de lasrook van roestvast staal ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid van lassers en mensen in de lasomgeving. Cr(VI)-rook is uiterst toxisch en kan schade toebrengen aan de Read More...

Afzuiging voor solderen

Net als bij lassen, is het ook bij solderen belangrijk om de werkplek of het klaslokaal van de juiste afzuiging te voorzien. Voor solderen wordt er gebruik gemaakt van andere afzuiging dan bij lassen. Om te weten welke oplossing het best bij u past, zitten wij eerst wat andere feiten op een rijtje. Het smelten en vloeibaar houden van soldeer heeft als consequentie dat metaalverbindingen, meestal oxiden, vrijkomen. Maar ook de soldeerrook kan metaaldeeltjes bevatten. Rookvorming bij solderen ontstaat voornamelijk Read More...

Werkbank met onder en achter lasdampafzuiging

De DraftMax - Werkbank met onder- en achterafzuiging zuigt lasrook en slijpstof effectief af De werkbank met lasdampafzuiging onderin en in de achterwand is een combinatie van een lastafel en een afzuig- en filtratiesysteem. De compacte afzuigtafel kan overal worden geplaatst. Bijvoorbeeld binnen in een lascabine of aangesloten op leidingwerk. De DraftMax is geschikt voor veel toepassingen, zoals lassen, slijpen en plasmasnijden. De Draftmax werkbank met lasdampafzuiging wordt veel gebruikt bij scholen, ateliers en kleinere werkplaatsen. Het is een alles Read More...

MIG hardsolderen CuSi3 steeds populairder in de automobielindustrie

MIG hardsolderen Met het oog op veiligheid van carrosserieën en het verlagen van het brandstofverbruik zijn steeds meer autofabrikanten ander gaan construeren. Er wordt meer en meer gebruik gemaakt van lichtere, maar sterkere materiaalsoort zoals aluminium, HSS (High Speed Steel), UHSS (Ultra High Strength Steel) en boron-staal. Dit vraagt om een andere lasverbinding bij schadeherstelwerkzaamheden aan deze carrosserieën. Het antwoord op deze ontwikkeling is het MIG hardsolderen. Door de lage temperatuur bij het MIG hardsolderen, 950ºC in plaats van 1500ºC Read More...

Workshop: “MIG lassen voor beginners”

Workshop MIG lassen voor beginners "Voor de Doe-Het-Zelver" Wanneer  : Zaterdag 7 oktober 2017 Tijd  : 9.00 – 12.00 uur Kosten  : € 55,00 Altijd al eens willen lassen? En dan niet het 'bakken en braden' met een elektrode lasapparaat, maar met een MIG lasapparaat. Dit is je kans! Deze ochtend leer je de beginselen van het MIG lassen, een klein beetje theorie maar vooral heel veel praktijk. Het belangrijkste deze ochtend is dat je zelf iets gaat maken. Wat er gemaakt gaat worden Read More...

Verminder de lasdamp in het praktijklokaal van de school

Elke dag worden er nieuwe lassers opgeleid. Bij lasscholen en praktijkscholen ligt de nadruk vaak op persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s) zoals lashelmen, handschoenen en gehoorbescherming. Maar niet alleen de PBM's zijn belangrijk, ook de kwaliteit van de binnenlucht is erg belangrijk. Lasdampafzuiging op scholen is erg belangrijk voor zowel de leerling als de leraar. Het inademen van lasrook kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid van studenten en leraren. Las leraren staan gemiddeld zo'n 6 uur voor de klas per dag Read More...

Ook automerk Tesla kiest voor Cebora MIG lasapparaten

Autofabrikant Tesla heeft maar liefst 3 Cebora MIG lasapparaten goedgekeurd (gehomologeerd) voor reparatie aan hun carrosserieën bij geautoriseerde werkplaatsen. "Tesla Motors" is in 2003 opgericht met als doel het ontwikkelen van hoogwaardige elektrische voertuigen. In 2015 is Tesla gekwalificeerd als ‘het meest innovatieve bedrijf ter wereld’. Wij zijn trots dat Tesla onderstaande 3 Cebora MIG lasapparaten wereldwijd heeft gecertificeerd en gehomologeerd! Een nieuwe, belangrijke erkenning voor de Cebora automotive range! De volgende lasmachines zijn door Tesla gehomologeerd: Cebora Sound MIG 2060/MD Star Read More...
Share This